Aktuellt

Spin Giro 4 är tillbaka

Spin giro 4 är ett tufft spinningpass med...

Läs mer ››

Gratis rörelseprogram för äldre

Rörelse för äldre är avgörandeAtt röra på sig är...

Läs mer ››

Anläggnings-ID till appen: 1375

I samband med problemen med vår bokningsapp har många...

Läs mer ››
O26A0537

Barn&Ungdom

Friskis&Svettis erbjuder träning för barn och unga i alla åldrar. På vissa pass tränar barnet tillsammans med en vuxen. Från 13 års ålder är man välkommen till all vår träning på egen hand.

Familjejympa 3-6 år

Barn och en medföljande vuxen tränar lekfull Jympa tillsammans. Kostnad: 100 kr per barn och termin, den vuxne följer med gratis.

Familjefys 6-12 år

Barn och en vuxen tränar lekfull cirkelträning tillsammans i sal.
Kostnad 6-9 år: Familjefyskort: 100 kr per barn och säsong + medlemsavgift 100 kr per kalenderår. (Jympa bas-passen ingår).
Kostnad 10-12 år: Ungdomskort 300 kr per barn och säsong + medlemsavgift 100 kr per kalenderår.

Observera att både förälder och barn behöver boka sig på passet och ha ett aktivt träningskort.

Jympa 6-12 år

Barn mellan 6-12 år kan delta på alla våra Jympa bas-pass tillsammans med en vuxen. Kostnad: medlemsavgift 100 kr per kalenderår. Anmäl er i receptionen.

Gruppträning 10-12 år

Barn mellan 10-12 år är varmt välkomna på de flesta av våra gruppträningspass utan redskap. En vuxen tränar tillsammans med barnet.
Kostnad: Ungdomskort 300 kr per barn och termin + medlemsavgift 100 kr per år för att delta på passen nedan:

  • Aerobics
  • Core
  • Cross ute
  • Dans
  • Familjefys
  • Flex
  • IntervallFlex
  • Jympa (bas, medel, puls)
  • Step styrka

Gruppträning från 13 år

Från det år du fyller 13 år är du välkommen på all vår gruppträning utan förälder.
För att delta på Spinning måste du vara 150 cm lång.

Cirkelgym 13-15 år

Samtliga Cirkelgym med intro är öppna för ungdomar mellan 13-15 år. Du hittar vilka pass som har intro under schema&bokning på hemsidan.

TEMA Tonår 13-15 år

Det här är pass enbart för dig som är mellan 13-15 år! I TEMA Tonår tränar du i en mindre grupp i gymmet tillsammans med en utbildad tränare. Du kan vara helt ny på träning eller väldigt van, det spelar ingen roll. Passet varierar från gång till gång med upplägg och utrustning. Allt ifrån ett rent teknikpass med fokus på utförande till ett högintensivt och svettigt pass. Du bokar dig i vår reception eller via hemsidan. 

Gym 13-15 år

Du som fyller 13 år under året kan träna på egen hand efter godkännande ifrån målsman. Se mer info här: Gymavtal för minderåriga 2017

För att få träna på egen hand ska du genomgå en instruktion med en tränare, alt delta på TEMA Tonår (se ovan).

Träning för tonåringar

Allmänna träningsråd:

  • Träna det du tycker är roligt. Se till att du blir guidad om vilka möjligheter som finns att välja på. Det du inte visste fanns kanske blir det roligaste!
  • Utnyttja bredden i utbudet. Utmana hela din kropp och träna allsidigt. Variera styrketräning med konditions- och rörlighetsträning. Det mår din kropp bra av.
  • Ge dig tid för träning. Utmana dig successivt både i antal träningspass och träningstid men också med tyngre och tuffare belastningar. Kroppen behöver tid för att bygga upp sig och bli starkare. På så sätt undviker du skador.
  • Träna smart. Se till att få hjälp med tekniken och en genomgång av alla övningar.
  • Fråga oss! På Friskis&Svettis finns många instruktörer och ledare. Vet du inte vad eller hur du ska göra, tveka inte att be om hjälp.

 

Mammaträning

Träning för dig som vill komma igång efter graviditeten. Vi tränar i sal eller i cirkelgymmet, med stort fokus på att hitta och behålla stabilitet i kroppen. Ta gärna med din bebis!

Mer om träning för unga

 

Röris och Mini-Röris

Röris

Röris är skapat för barn i förskoleklass upp till årskurs tre med samma grundupplägg som Friskis&Svettis Jympa. Det är känslan i musiken som inspirerar till rörelse och det är kul och enkelt att hänga med direkt från början. Programmet innehåller olika delar med fokus på kondition, styrka, rörlighet, balans och avslappning. De olika delarna kan användas var för sig eller tillsammans. Röris kan genomföras både inomhus och utomhus. Barnen behöver inte byta om till träningskläder. Programmet finns på musik-CD med instruktioner. Varje år ordnar vi Rörisutbildning för pedagoger hos oss. Affisch med illustrationer av rörelserna medföljer.

Mini-Röris

Mini-Röris är lekfull Jympa för barn mellan tre och sex år. Förälder, pedagog eller annan vuxen kör Mini-Röris med barnen hemma eller på förskolan. Det är roligt och enkelt och kan genomföras både inomhus och utomhus. Barnen behöver inte byta om till träningskläder. Programmet är uppdelat i olika delar: start, lek på golvet, upp och hoppa, nedvarvning och vila. Varje år ordnar vi Mini-Rörisutbildning för pedagoger hos oss. Programmet finns på musik-CD och affisch.

Läs mer om Röris och Mini-Röris här!

Kontakt vid frågor och utbildning

Sari Lorentzon
sari@boras.friskissvettis.se
0705-13 75 01

Öppettider

Våra öppettider

Måndag - torsdag 
Fredag
Lördag
Söndag 

 

05.30 - 21.30                             
05.30 - 19.00
09.00 - 16.00
11.00 - 21.00

 

  

Gymmet stänger 15 minuter innan ordinarie tid.

Se läs mer för öppettider vid storhelger.

Läs mer ››

Förslagslådan

Har du tankar och idéer på hur vi kan utveckla...

Läs mer ››

Hitta oss på Instagram

Instagram