Aktuellt

Spin Giro 4 är tillbaka

Spin giro 4 är ett tufft spinningpass med...

Läs mer ››

Gratis rörelseprogram för äldre

Rörelse för äldre är avgörandeAtt röra på sig är...

Läs mer ››

Anläggnings-ID till appen: 1375

I samband med problemen med vår bokningsapp har många...

Läs mer ››
FS2016_007_rgb

Gruppträning

Aerobics

Ett koreografiskt pass med längre stegkombinationer som byggs upp systematiskt. Upplevelsen blir både en dans- och träningskänsla.

Box 70

Ett tufft pass med mycket kraft, fokus och attityd. Vi jobbar i par och använder handskar och mittsar (handkuddar) i olika tekniker/kombinationer. Inga förkunskaper krävs. Passet är 70 minuter.

Cardio mix

Cardio mix är utvecklande och energifull intervallträning tillsammans med andra i en liten grupp. Passar dig som vill inspireras i din konditionsträning. I Cardio mix används gymmets olika cardiomaskiner i ett pass med mycket teamkänsla. Alla tränar i sitt eget tempo.

Cirkelfys

Cirkelfys är ett rakt, enkelt och utmanande träningspass för hela kroppen. Vi utgår ifrån en god grundteknik, för att sedan utmana i belastning och hastighet. Du tränar styrka, stabilitet, balans, koordination och rörlighet. Passet är uppbyggt av 9-10 stationer, med och utan redskap. Ledaren hjälper dig med tekniken, peppar dig till att utmana dig på din nivå och jobba dig igenom tre varv.

Core

Funktionell träning med utgångspunkt ifrån en god hållning och stabilitet. Kraften i övningarna kommer ifrån kroppens kärna, bålen. Core är ett instruktivt pass där du tränar effektivt och enkelt. Du utmanar din styrka, stabilitet, balans och rörlighet i hela kroppen. Vi jobbar både på golvet och i stående, hela tiden med fokus på en stabil och stark bål.

Dans fuego

Dans fuego är inspirerat av latinsk musik, latinska rytmer och dansuttryck. Det är lekfullt och fritt. Härma, släpp loss och ha kul med mycket känsla, attityd och karaktär http://youtu.be/MkCJaruzMAQ

Flex

Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut i totala övningar för hela kroppen. Känslan är aktiv, dynamisk och fokuserad. Vi utmanar framför allt vår rörlighet i naturliga rörelsemönster, och får styrka, stabilitet och balans på köpet. Flex är för dig som är igång med din träning.

Flex soft

Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut i totala övningar för hela kroppen. Känslan är mjukare och mindre utmanande i utgångspositioner och djup jämfört med Flex. Passar dig som känner dig stel, är ovan vid rörlighetsträning eller känner för ett lugnare pass.

HIT

Tempot är högt och vissa övningar bygger på redskap som kettlebells, skivstänger, medicinbollar, hopphäckar. HIT är vårt tuffaste pass. Du tävlar mot dig själv och har gruppen och ledaren som stöd. Du ska vara tränad, van att jobba med redskap och gilla att utmana dina gränser.
http://youtu.be/KOjXw0EZMrY

IntervallFlex

Passets första halva är högintensiv med intervallträning i fyra block. Här utmanar du din funktionella styrka och kondition i ett tufft upplägg. Intervalldelen följs av 20 minuter aktiv, dynamisk rörlighetsträning. För dig som gillar rak och enkel träning och som vill ha en riktig utmaning.
http://youtu.be/Wtx0e6buA0E

Mammaträning

Träning för dig som vill komma igång efter graviditeten. Vi kör i sal eller i Cirkelgymmet, med extra fokus på stabilitetsträning. Ta gärna med din bebis!

Power hour

Ett styrke- och konditionspass med mycket energi. Power hour är ett allroundpass som bygger på teknikenkla övningar. Vi använder en medicinboll och kroppen som belastning. Du jobbar i ditt eget tempo och bestämmer själv hur tufft det blir. Men vi kan garantera att det är möjligt att få en ordentlig genomkörare och hög puls.

Rodd

Välkommen till ett svettigt konditionspass med mycket vi-känsla. Vi utgår ifrån sporten rodd och jobbar ofta tillsammans i ett lag, men utifrån individuella förutsättningar. Passet vänder sig till dig som vill uppleva glädjen och känslan av att klara en riktigt utmaning! Rodd är ett testpass under våren.

Skivstång

Ett pass med inriktning på styrketräning med skivstång. Passet är instruktivt, ledaren guidar dig för att hitta och behålla en god teknik genom övningarna. Du tränar i en större grupp och väljer själv belastning efter dagsform.

SkivstångIntervall

Passet startar med ett traditionellt skivstångsupplägg. Vi avslutar med en konditionsträningsdel i intervallform. Du får chans att utmana din snabbhet, spänst och explosivitet. Enkelt, sportigt och fartfyllt. Passet är 75 minuter.

Step styrka

Step är ett koreografiskt pass med längre stegkombinationer. I Step-passet bygger vi upp block av roliga och ösiga kombinationer på stepbräda. Nivån på koreografin är enkel. På Step styrka jobbar vi också med uthållig styrketräning.

Yoga

Ett lugnt, meditativt och skönt pass för dig som vill stanna upp, känna inåt, reflektera. Övningarna är utvalda så att de ska vara enkla och säkra att utföra. Friskis&Svettis Yoga bygger på harmoni, andning, rörelse och avspänning. Du tränar rörlighet, styrka och balans. Här får du chansen att öka din närvaro och ditt inre fokus.

Yoga Energy

Ett fysiskt mer utmanande och krävande pass än Yoga. Friskis Yoga bygger på harmoni, andning, rörelse och avspänning. Vi tränar i ett skönt flöde. Ibland stannar vi längre i vissa positioner för att kunna fördjupa dem. Passet är vanligtvis 75-90 minuter och vänder sig till dig som är yogavan.

 

Öppettider

Våra öppettider

Måndag - torsdag 
Fredag
Lördag
Söndag 

 

05.30 - 21.30                             
05.30 - 19.00
09.00 - 16.00
11.00 - 21.00

 

  

Gymmet stänger 15 minuter innan ordinarie tid.

Se läs mer för öppettider vid storhelger.

Läs mer ››

Förslagslådan

Har du tankar och idéer på hur vi kan utveckla...

Läs mer ››

Hitta oss på Instagram

Instagram