Aktuellt

Spin Giro 4 är tillbaka

Spin giro 4 är ett tufft spinningpass med...

Läs mer ››

Gratis rörelseprogram för äldre

Rörelse för äldre är avgörandeAtt röra på sig är...

Läs mer ››

Anläggnings-ID till appen: 1375

I samband med problemen med vår bokningsapp har många...

Läs mer ››
FS2016_021_rgb

Soft&Yoga

Soft träning är för dig som är ovan att röra på dig, vill prova en ny träningsform eller behöver ett återhämtande pass som ger energi. Soft passar också sig som är på väg tillbaka efter en skada eller helt enkelt gillar mjuk träning. All soft träning är tillåtande och guidande. Du kan träna kondition, styrka, rörlighet, stabilitet, balans och koordination på en soft nivå.

Några pass erbjuds på dagtid och passar då också våra äldre medlemmar.

Läs mer om träning för äldre.

Cirkelgym soft

Cirkelträning i maskiner, med några mellanövningar. Ledaren ser till att du får kul och effektiv träning genom bra teknik. Mellanövningarna är mindre utmanande jämfört med Cirkelgym. Passen är oftast på förmiddagar.

Core soft

Core soft handlar mycket om hållning, stabilitet och kontroll. Vi jobbar fokuserat och medvetet, banar in bra rörelsemönster som bygger upp vår kapacitet. Core soft är ett instruktivt pass där du tränar effektivt och enkelt. Vi tränar med kroppen som belastning och utgår från olika utgångsställningar, på golvet och i stående. Core soft är för dig som vill träna mjukare och i mindre utmanade positioner jämfört med Core. Du kan vara ovan vid stabilitetsträning, eller känner för ett lugnare pass med mer tid till varje övning.

Flex soft

Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut i totala övningar för hela kroppen. Känslan är mjukare och mindre utmanande i utgångspositioner och djup jämfört med Flex. Passar dig som känner dig stel, är ovan vid rörlighetsträning eller känner för ett lugnare pass.

Indoor walking soft

Vi tränar kondition på en crosstrainermaskin. Softpassen finns i olika längd, Iw soft 45 och Iw soft 55. Tiden står för passets totala tid i sal. Passen är för dig som är ny på Indoor walking, ovan vid konditionsträning eller som känner för en lugnare träningsupplevelse.

Jympa soft

Träning i sal till musik. Tempot och musiken är lugnare jämfört med Jympa bas och medel. Det är inga hopp i Jympa soft. Vi tränar hela kroppen med extra mycket rörlighet.

Spin soft

Spin soft är konditionsträning på en Spincykel. Du har tid på dig att känna in tekniken i olika positioner. Perfekt om du behöver ett återhämtningspass, vill komma igång med träning efter ett uppehåll eller om du är helt ny på Spinning.

Gym- individuell träning

Gillar du att styrketräna så kan du boka en instruktion. Du får ett individuellt utformat träningsprogram att använda.

Yoga

Ett lugnt, meditativt och skönt pass för dig som vill stanna upp, känna inåt, reflektera. Övningarna är utvalda så att de ska vara enkla och säkra att utföra. Friskis&Svettis Yoga bygger på harmoni, andning, rörelse och avspänning. Du tränar rörlighet, styrka och balans. Här får du chansen att öka din närvaro och ditt inre fokus.

Yoga Energy

Ett fysiskt mer utmanande och krävande pass än Yoga. Friskis Yoga bygger på harmoni, andning, rörelse och avspänning. Vi tränar i ett skönt flöde. Ibland stannar vi längre i vissa positioner för att kunna fördjupa dem. Passet är vanligtvis 75-90 minuter och vänder sig till dig som är yogavan.

Öppettider

Våra öppettider

Måndag - torsdag 
Fredag
Lördag
Söndag 

 

05.30 - 21.30                             
05.30 - 19.00
09.00 - 16.00
11.00 - 21.00

 

  

Gymmet stänger 15 minuter innan ordinarie tid.

Se läs mer för öppettider vid storhelger.

Läs mer ››

Förslagslådan

Har du tankar och idéer på hur vi kan utveckla...

Läs mer ››

Hitta oss på Instagram

Instagram